Sunday, August 3, 2008

Aku, Bini aku dan Ikan...

Salam....dah lama gila tak membebel lam blog ni...hehehe....
dalam beberapa minggu yg lepas..bermacam aktiviti aku lakukan...and ada beberapa berita gembira yg muncull...:-) hhihihi...pastinya yg paling best..bini aku pregnant..:-) heheh..then beberapa hari lepas (Jumaat to be exact) aku g Kota Tinggi, nak g amik sijil nikah n amik duit elaun jadi kakitangan SPR ari tu..tetiba teringin nak berenti nengok kedai ikan..then jumpa gak..and ada la jual ikan gapi betian (before ni anak buah aku ada beli gapi, 5 ekor jantan)..so, nak jadikan pasangan la...aku dah target gapi ni punya la lama....start aku kecik..hihihi..then bila start bela ikan tu mmg nak bela gapi..tp bini x bg sbb nak ikan yg bleh membesar n ada sisik cantik..sbb tu aku bela lampam n kelah dulu...then bila anak buah aku dah beli gapi ni..ada la jugak alasan nak bela gapi....:p hihih...ada gambo ni..tp x dpt nak upload..nanti la aku masukkan gambo ni..:p
hihih...punya la excited masa beli tu..sampai skrg ni...hihihi...rasa macam budak2 balik...:) balik tu aku masukkkan je gapi tu lam akuarium yg ada lampam tu...b4 ni mmg aku dah study btol2 pasal gapi nih...ptg tu mmg x sempat nak setup akuarium kecik kat dapur tu...so, aku setup keesokan harinya..sbb malam tu aku tido skol..pagi2 lagi lps balik dr skol aku terus cuci akuarium tu n masukkan air..tp x letak tumbuhan..plain je..aku masukkan semua gapi tu jantan n betina..(bapak mertua yg suruh sbnrnya)..:p hihihi..sbnrnya mmg aku nak masukkan betina je..sbb aku perasan yg sekor tu mcm nak beranak je..lepas masukkan ikan..aku mandi n ready nak g skol lg,..balik dlm kol 2..sampai rumah terus tgk akua gapi tu...dah ada 3 ekor baby gapi..hihihih..seronotnyr..aku masukkan anak gapi tu lam akua lain plak...tapi aku perasan 3 ekor mak gapi dah terberanak..perut dah kempis..so aku suspect gapi jantan tu yg mkn anak2 gapi aku...hmmm...anyway...syukur gak gapi tu beranak..at least dpt gak menunjukkan kepakaran aku..sbb adik ipar aku x percaya gapi tu nak beranak...hihihi...skrg ni dok pk pasall gapi je..surf pun tgk gapi...hihihi..malam2 pun mimpi gapi...:p heheh...(ciite pasal gapi panjang gile, pasal bini sedirik pendek je)..heheh...
Mmg excited gak bila tau bini aku dah pregnat,...cam x pecaya je aku bakal jadi bapak..:-) hihihihi....skrg ni bini aku dok uwek2 je time petang2...:-) nak kaco2 malam2 pun asyik letih je...so aku main solitaire je b4 tido..:-P hihihi..thats all folks...wassalam.

No comments: