Tuesday, October 2, 2007

20th Ramadhan..

Hari dah masuk hari yg ke 20 berpuasa..sedar tak sedar...hmm..tak lama lagi berakhir lah bulan yg mulia ini...apakah selepas ini aku akan mampu kembali bangkit di awal pagi dan menunaikan solat sunat sebelum tiba masuk subuh?..apakah aku akan mampu datang awal lagi ke sekolah seperti mana aku sekarang?...apakah aku akan mampu bertahan di sekolah hingga petang menjelma?...apakah aku akan datang lagi ke sekolah di hujung minggu?...apakah aku mampu kekalkan prestasi ketika ramadhan sehingga ramadhan akan datang?....hmmm..semuanya terpulang kepada aku sendiri....
Kontroversi ari ni kat skol...masa aku tgh ilek2 mengajar, tetiba ada sorang budak dtg, bwk surat utk ditanda tgn...rupa-rupanya skol aku nak adakan ari sambutan menjelang syawal...ceramah ckit2 n penyampaian derma utk anak yatim...bagusla tu kan...skali tgk tarikh...ari khamis next week...hahaha...aku tersenyum seorang diri...aku bgtau kat budak tu aku tanak tandatangan...hahah..memain je...aku tandatangan..tapi yg pastinya, ari ni akan riuh la bilik guru dgn tarikh sambutan tu...hahah...apa laaa...ari khamis tu dah diumum cuti (skol leh amik cuti awal..tp kena ganti kalo cuti peristiwa dah abis)....GP* kitorang ni ada pelik2 ckit. Ada je rancangan nak nyakitkan ati org lain...sesenang ati dier je nak wat sambutan ari tu...ikut mesyuarat nak wat after raya or ari b4 cuti....takkan la nak wat time cuti..giler apa...tp mmg riuh la bilik guru dgn cikgu2 yg x puas ati...aku senyum je..haha..sebab tiket aku ptg khamis...monyet je...lain kali umum la awal ckit...dapat amik tiket awal2...hahah..anyway, aku tak kisah...yg penting dapat balik..selamat ari raya aku ucapkan.....heheh..(tinggal 10 ari lagi)

No comments: