Wednesday, March 19, 2008

Lama dan Berkulat

lama...terlalu lama dah aku x memblog perkara-[erkara yg serius...mungkin terlalu sibuk dan akses internet yg terhalang menyebabkan aku malas nak mengutarakan pemikiran yg terbuku dalam otak aku buat sekian lama...terlalu banyak isu2 yg aku x utarakan...termasuk isu terakhir ni yg aku rasa masih panas lagi...rasa rugi kalau x berkongsi idea..dan sudah semestinya peristiwa kekalahan BN di beberapa negeri di semenanjung.
Kenapa DAP, PKR, dan PAS mampu memenangi lebih byk kerusi pada PRU12 kali ini?....terlalu banyak spekulasi yg keluar..terutamanya di akhbar dan tv..dan rasa pelik betapa jelek nya BN bila kalah...bukan nak mengutuk BN, tp yg masalahnya mereka2 yg berkuasa dalam BN. bermula dengan kebongkakan Datuk Semi sebelum pilihanraya. teringat dialignya bila ditemubual..kuar berita tv3, dia kata, "Sapa boleh ganti saya perjuang nasib org India?" ayat soal tu..seolah-olah menidakkan kemampuan barisan pelapis, seolah-olah dia yang paling hebat dikalangan org2 india....hmmm...patut pun kalah....semoga dia sedar dengan realiti sekarang...dah nyanyuk kot..:-)
Kemudian di akhbar di tv, pembangkang di kutuk di hina di perlekeh..teringat kata2 SU agung DAP dalam satu temubual tv, dia mintak BN bagila satu dua kerusi...heheh..BN baik hati kot, BN bg byk2 la plak ..heheh...
Ttahniah kepada mereka2 yang menang...setidak-tidak nya kuasa parti di Malaysia ni masih bukan unilateral...BN dan BA kali ini bakal mewarnai politik M'sia.
:-) selepas pembangkang menguasai beberapa negeri, timbul isu sukan bakal terabai..kesian aku, diorang ni takder modal ke?..takut tol ngan pembangkang..buruk sangat ke pembangkang tu?..hakikatnya masyarakat kita sudah di mind set kan oleh BN.. undi pembangkang merana lah hidup...kita di hasut supaya membenci DAP kerana DAP bakal mensekularkan M'sia, DAP bakal menghapuskan imuniti Melayu, Cina bakal kuasai M'sia..kenapa mesti begitu?...kenapa mesti berfikiran negatif?..kenapa??????...kenapa bila PAS menang kita ditakutkan dengan hukum hudud?...kenapa bila PAS menang kita dikata akan mundur?..kenapa?...kenapa???....kenapa PKR menang kita dikatakan sesat, menyokong parti yang tiada hala tuju?....kenapa?...kenapa?....KENAPAAAAA??????
Kerana BN sudah menguasai kita....UMNO itu parti MELAYU, MCA itu parti CINA, MIC itu parti INDIA...kita sebenarnya dikongkong dalam kepompong BANGSA yang diagung-agungkan oleh sesetengah orang..DAP, PAS, PKR..semuanya masuk....tiada halangan (mungkin PAS itu parti agama, tapi itu tidak menyekat org Islam yg bukan MELAYU utk turut serta)...hmmmm..merapu apa ntah aku ni...maaf kalau bait2 kata aku tidak seindah blog2 lain...tapi cukup utk aku luahkan perasaan aku di sini..:-)
Kepada mereka2 yang menang, sedarlah...kini tugas anda utk memajukan M'sia..bekerja sebagai satu kuasa, KERAJAAN MALAYSIA...kini malaysia bukan lagi milik mutlak UMNO, MIC atau MCA.... :-) all the best..Wassalam.

1 comment:

Smartphone said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Smartphone, I hope you enjoy. The address is http://smartphone-brasil.blogspot.com. A hug.